Helgen

I fredags så mötte jag upp Frida och hennes vän Tobbe som är på besök från Sverige. Vi gick till en sportbar som ägs av en känd hockey spelare, Wayne Gretzky´s. Pappa vet säker vem han är. Vi åt en varsin hamburgare och drack öl och sen bestämde vi oss för att gå till någon bar och ta en drink men när vi klev ut så insåg vi att det var spöregn ute. Så vi klev in i på Waynes igen och satte oss i barnen och kollade på Hockey och drack en drink. Det var Vancouver mot Cicago och det roliga var att de som gjorde mål i matchen var svenskar. I vancouver spelar ett tvillingpar som är svenskar plus en annan och i Cicago spelar en svensk. Så det är inte kanadensarna som är bra som de sa på barnen utan det är svenskarna som spelar för kandensarna. :D
Var mysigt med en middag ute och trevligt sällskap.

Lördagen sov jag ut och sen promenerade jag till Eaton shopping center. Är ungefär en 30min walk vilket kännes bra eftersom jag inte kunnat träna i veckan för jag inte mått 100. Där växlade jag pengar som jag sparat till amerikanska dollar så jag inte kan köpa upp dem :) Har levt riktigt snålt den senaste tiden men det kommer kännas bra när jag har råd med middag i USA :D Haha
Men en liten shopping vart det då jag hitta den perfekta hatten. Jag har verkligen letat efter en bra hatt som jag kan ha på standen osv. Jag behöver ju verkligen skydda huvudet när jag är ute och keps tycker jag är så tråkigt. Så jag och Frida har letat lite men jag vill inte betala för mycket för den. Men hitta en för 10dollar så då slog jag till.
På kvällen var det jobb som gällde så kom upp vid 7tiden då jag skulle börja och möts av våra grannar som typ alltid är här på helgerna. De har 6åriga tvillingar, pojke och flicka och sen en 12årig tjej. Sen så är ju mormor och morfar här så det var fullt hus. Sen så får de försig att granarna ska med ut och äta middag och jag ska ta hand om alla barn. Jippi tänker jag, min lördag kan ju inte bli bättre. :D Men jag kan ju inte säga så mycket så vi 8tiden gick alla vuxna och jag var helt plösligt med 5ungar.
Alla bytte till pyamas tillsammans och sen läste de sagor innan H och N skulle sova. Efter ha lagt dem gjorde jag popcorn och satte på tv till de andra medan jag städade upp kök, dinningroom och livingroom efter deras lilla fest. Alltid lika trevligt när de lämnar allt till mig. Vid 10tiden kom alla hem och granungarna gick hem och sov.
Jag hade väll tänkt mig att få lite pengar efter ha tagit hand om deras barn och de skrytar alltid om hur bra de har det och deras "status" Men de kunde inte ge mig mer än 10dollar.. 70 kronor, det kallar jag snålt och de tyckte till och med Kaela var snålt och pinsamt för den delen.

Bild på H,N och Silia (grannen 6år)

PUSSISAR!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner igen livsstilen och attityden. Din sista tid, du behöver inte oroa dig för ännu en snål betalning för extra barn iaf ;)



SNART ÅKER DU PÅ DEN BÄSTA RESAN MAN KAN GÖRA! ROOOAAAADTRIPP I CALI!



Pussa barnen så mycket du kan från mig.



Ha de!

2010-05-10 @ 17:18:12
Postat av: johannis

men gud!! Vilka snalisar!!!

2010-05-11 @ 00:45:58
URL: http://botchows.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0